Det senaste från CommToAct

Komm är initiativtagare till CommToAct, som strävar efter att öka kunskapen och inspirera till handling kring hållbarhetsfrågor relevanta för marknads- och kommunikationsbranschen.


CommToAct har nyligen fått beviljat EU-stöd för att kartlägga vilket kompetensbehov som finns inom branschen, och har under våren genomfört ett flertal lanseringar inom sociala och planetära hållbarhetsfrågor.

Tre guider kring miljöpåståenden och hållbarhet

Tre guider för att stärka mångfald och psykisk hälsa inom kommunikationsbranschen

Vad händer i höst?

CommToAct planerar för ett flertal spännande webinars i höst:

  • Hur minskar vi vårt klimatutsläpp inom reklamproduktion och mediaköp?
  • Vilka fem faktorer är det som påverkar vårt mående och hur kan vi jobba med dem?

Om CommToAct

CommToAct drivs av fantastiska personer från våra medlemsföretag och experter inom olika fokusfrågor. Allt arbete drivs av byråer, marknadsavdelningar, publicister och techplattformar som tillsammans utmanar status quo och påverkar samhället genom att utnyttja kraften bakom kommunikationen!

Senast uppdaterad 29.08.24

Publicerad 20.08.24

CommToAct

CommToAct

Våren 2021 startade Sveriges Kommunikations­byråer (Komm), Sveriges Annonsörer, IAB Sverige och Sveriges Mediebyråer ett gemensamt initiativ för att bidra till FNs globala mål för en bättre värld.