Det senaste från CommToAct
Komm är initiativtagare till CommToAct, som strävar efter att öka kunskapen och inspirera till handling kring hållbarhetsfrågor relevanta för marknads- och kommunikationsbranschen.
CommToAct har nyligen fått beviljat EU-stöd för att kartlägga vilket kompetensbehov som finns inom branschen, och har under våren genomfört ett flertal lanseringar inom sociala och planetära hållbarhetsfrågor.
Tre guider kring miljöpåståenden och hållbarhet
- Global Media Sustainability Framework – en global branschstandard för att få jämförbara mätningar av utsläpp av växthusgaser (GHG) från digital, tv, tryck, ljud, utomhus och bioreklam
- Guide för hållbara medieköp – en guide för att minska växthusgaser inom reklam och marknadskommunikation med fokus på medieköp.
- Översiktslista: regler, standarder och vägledning, – en värdefull översikt över de regler, standarder och vägledningar som finns för marknadsföring med miljöpåståenden ur ett legalt perspektiv.
Tre guider för att stärka mångfald och psykisk hälsa inom kommunikationsbranschen
Vad händer i höst?
CommToAct planerar för ett flertal spännande webinars i höst:
- Hur minskar vi vårt klimatutsläpp inom reklamproduktion och mediaköp?
- Vilka fem faktorer är det som påverkar vårt mående och hur kan vi jobba med dem?
Om CommToAct
CommToAct drivs av fantastiska personer från våra medlemsföretag och experter inom olika fokusfrågor. Allt arbete drivs av byråer, marknadsavdelningar, publicister och techplattformar som tillsammans utmanar status quo och påverkar samhället genom att utnyttja kraften bakom kommunikationen!
Senast uppdaterad 29.08.24
Publicerad 20.08.24