Initiativ
Komm står bakom flera branschinitiativ initierade för att stötta, stärka, synliggöra, inspirera och stärka branschen. Här listar vi våra aktuella initiativ.
CommToAct
Våren 2021 startade Sveriges Kommunikationsbyråer (Komm), Sveriges Annonsörer, IAB Sverige och Sveriges Mediebyråer ett gemensamt initiativ för att bidra till FNs globala mål för en bättre värld.
Årets Designköpare
Hyllningen Årets Designköpare är branschens sätt att rikta strålkastarljuset mot den som nästan alltid hamnar i skymundan: beställaren. Hyllningen startade 2019 och drivs av Komms Design & varumärkesgrupp.
EFFDay
Under EFFDay samlar vi branschen för att diskutera hur vi får bäst effekt av våra marknadsinvesteringar. EFFDay är ett branschinitiativ som över oss arrangeras av Sveriges Annonsörer, Swedma och Sveriges Mediebyråer.
Mad Women – A herstory of advertising
Mad Women blev ett starkt och inspirerande startskott i samband med KOMMs stadgeändring 2012 som gav mandat att aktivt stötta medlemsföretag i att skapa en god och jämställd arbetskultur med fokus på ledarskap, arbetsvillkor och lönenivåer.
En av tre
En av tre är ett initiativ som startade 2014 med målet att få fler kvinnliga reklamfilmsregissörer. Ambitionen med projektet var att i varje pitch bör minst en av tre regissörer vara kvinna. Bakom initiativet står Svenska film- och tv-producenternas förening - Film&TV-Producenterna och vi (Komm).
Arkiv
Här hittar du tidigare initiativ som Komm varit en del av eller drivit själva.