Offentliga upphandlingar – webinar & handbok!
Offentliga upphandlingar av kommunikationstjänster är en självklar del av både myndigheters arbete och kommunikationsbranschens vardag. För att säkerställa korrekta, effektiva och rättvisa upphandlingar behövs en tydlig förståelse mellan byråer och upphandlare.
För några år sedan lanserade vi rekommendationer för offentliga upphandlingar av kommunikation, med målet att förbättra samarbetet och skapa bättre upphandlingsprocesser. Mycket har förbättrats sedan dess, men det finns fortfarande en del utmaningar kvar – och därför släpper vi nu uppdaterade rekommendationer, tillsammans med PRECIS och Sveriges mediebyråer.
Webinar och handbok
Onsdag 26 mars arrangerar vi ett kostnadsfritt webinar, där vi djupdyker i den uppdaterade versionen, som innehåller konkreta tips och råd för att göra upphandlingar av kommunikationstjänster mer effektiva.
Tipsa gärna upphandlare, inköpschefer och kollegor inom offentlig upphandling som kan vara intresserade.
Efter webinariet släpps även den uppdaterade handboken på vår hemsida.