Shortlistade bidrag i årets EFFIE Awards

Effie Awards Europe och EACA (European Association of Communication Agencies) tillkännagav den 25 oktober årets Shortlist.

De svenska bidragen som är shortlistande är följande:

Positive Change: Social Good, Non-profit – Essential Talks of Life, Suicide Zero, Åkestam Holst

Positive Change: Social Good, Non-profit Victim Cardigan, Talita, Åkestam Holst

Best of Europe: Brand Experience Ronald McDonald House Roblox, McDonalds, NORD DDB Stockholm

Best of Europe: Media Strategy & Idea Deals stuck in time, McDonalds, NORD DDB Stockholm

Best of Europe: Positive Change – Ronald McDonald House Roblox, McDonalds, NORD DDB Stockholm

Best of Europe: Seasonal/Current Events – Deals stuck in time, McDonalds, NORD DDB Stockholm

Best of Europe: Sustained Success – Fossil free living within one generation, Vattenfall, NORD DDB Stockholm

Vinnarna kommer att annonseras på Effie Awards Gala den 5 december i Bryssel.

Senast uppdaterad 21.08.24

Publicerad 26.10.23

Tävlingar

Cannes Lions ägare Ascential förvärvar Effie-Awards

"Att föra samman LIONS och Effie är ett kraftfullt bevis kring det faktum att effekt och är kreativitet hänger ihop", säger Phil Thomas, Chief Executive, Ascential och Chair för LIONS.