Shortlistade bidrag i årets EFFIE Awards
Effie Awards Europe och EACA (European Association of Communication Agencies) tillkännagav den 25 oktober årets Shortlist.
De svenska bidragen som är shortlistande är följande:
Positive Change: Social Good, Non-profit – Essential Talks of Life, Suicide Zero, Åkestam Holst
Positive Change: Social Good, Non-profit – Victim Cardigan, Talita, Åkestam Holst
Best of Europe: Brand Experience – Ronald McDonald House Roblox, McDonalds, NORD DDB Stockholm
Best of Europe: Media Strategy & Idea – Deals stuck in time, McDonalds, NORD DDB Stockholm
Best of Europe: Positive Change – Ronald McDonald House Roblox, McDonalds, NORD DDB Stockholm
Best of Europe: Seasonal/Current Events – Deals stuck in time, McDonalds, NORD DDB Stockholm
Best of Europe: Sustained Success – Fossil free living within one generation, Vattenfall, NORD DDB Stockholm
Vinnarna kommer att annonseras på Effie Awards Gala den 5 december i Bryssel.
Senast uppdaterad 21.08.24
Publicerad 26.10.23