EACA lanserar nytt initiativ för unga kreatörer i Europa

Varje dag använder över 80 miljoner barn i Europa digitala produkter. Till skillnad från den fysiska världen finns här få inbyggda skydd, vilket gör att barn riskerar att utsättas för spårning, skadligt innehåll och beroendeframkallande mekanismer.

För att möta den utmaningen bjuder EACA in unga kreatörer mellan 18–35 år, verksamma på medlemsbyråer hos Komm, att utveckla en kampanj till initiativet ”Campaign4Good”.

Den vinnande idén presenteras på Effie Awards Europe i december. Därefter kommer idén att utvecklas till en kampanj som lanseras 2026 runtom i Europa, och även presenteras på Cannes Lions International Festival of Creativity.

Det är gratis att delta och ni kan skicka in era bidrag fram till 31 oktober!

Deltagare kan tävla i team om upp till 4 personer, samarbete mellan byråer och länder är tillåtet, så länge majoriteten i teamet uppfyller medlemskravet.

Mer information och material:

Webinar (se i efterhand): https://www.youtube.com/watch?v=g-l5aAjKz-s