Swedish Content Awards

Swedish Content Awards arrangeras för första gången år 2000 och sedan 2022 är Sveriges Kommunikations­byråer arrangörer.

Om Swedish Content Awards

Swedish Content Awards belönar och hyllar de bästa produktionerna inom content marketing. Stark content marketing stärker varumärket, bygger lojalitet och skapar fler och bättre affärer.

Bra content är avgörande för alla företag. Oavsett i vilket format så är det kreativt content som håller kunderna intresserade och får dem att komma tillbaka som kunder.

Content Awards tävlingskategorier belönar företag, byråer, och enskilda personer som skapat innovativt och kreativt innehåll som attraherar, informerar, engagerar och behåller sin målgrupp engagerade i varumärket. Ett viktigt syfte med tävlingen är att premiera god kvalitet och innovativa lösningar som har gett önskad effekt.

Tävla 2024

2024 anordnas Content Awards för 24:e gången – Tävlingen öppnar för inlämning 31 maj. Mer detaljer om årets kategorier och viktiga datum kommer att publiceras här!

För frågor kontakta contentawards@komm.se