EFFDay 2025

Fredag den 5 september är det dags för årets EFFDay, Sveriges främsta arena för dig som vill skapa marknadsföring som driver affären. Vår moderator Daniel Collin leder oss genom en fullspäckad dag där forskning möter case och branschens vassaste röster fokuserar på det som verkligen spelar roll: hur vi skapar effekt av våra marknadsinvesteringar. Det handlar om att arbeta smartare, och modigare. När vi mår bra, går det bättre. För individerna. För teamen. Och för affären.

Under dagen står bland annat Niklas Bondesson (NoA Consulting / Stockholms Universitet), Jimmy Rodhelind (Jung), Linda Neal (varumärkesexpert), Jonas Eriksson (ABBY.WORLD), Carl Wåreus (Google) och Gina Azaric (Senior Advisor) på scen.

Effektprinciper

Komms Effektprinciper

Frågan kring kommunikationens affärseffekt är knappast ny, men högaktuell. Den byrå och marknadschef som inte kan förklara för en ledning eller styrelse hur kommunikationen skapar affärsvärde, får allt svårare att äska, och behålla, budgetpengar. Därför har Komm tagit fram Effektprinciperna – åtta principer för hur man bör tänka kring, och arbeta med, kommunikations­effekt. Principerna vilar på en bred grund med beprövad, praktisk erfarenhet från branschen samt etablerad och ny forskning och v...