CSRD – vad innebär det för kommunikationsbransch­en?

Att EU genom det nya hållbarhetsdirektivet, Corporate Sustainability Reporting Directive, även kallat CSRD, bidrar till att spelplanen för hållbarhetsrapportering målas om har nog ingen missat.

Senast häromdagen röstade riksdagen igenom nya regler om hållbarhetsrapportering, som införlivar CSRD i svensk lag och träder i kraft 1 juli 2024. Vad innebär det förändrade landskapet om hållbarhetsrapportering för oss som jobbar med marknadsföring, media och kommunikation?

I det här webbinariet kommer du får svar på:

  • Vad är CSRD?
  • Vilka omfattas? 
  • Hur kan CSRD bli en konkurrenskraft och affärsmöjlighet för stora och små bolag i branschen?
  • Vi kommer också titta på andra kommande lagkrav som EU trycker på med och som blir viktiga för branschen att ha koll på för att vara en attraktiv spelare och möjliggörare.

Webbinariet genomförs av CommToAct tillsammans med Grant Thornton. På plats kommer Karin Grohman, Verksamhetsansvarig CommToAct, att vara, tillsammans med Helena Mueller, Director, BRS Sustainable Business på Grant Thornton.

Senast uppdaterad 10.06.24

Publicerad 10.06.24

CommToAct

CommToAct

Våren 2021 startade Sveriges Kommunikations­byråer (Komm), Sveriges Annonsörer, IAB Sverige och Sveriges Mediebyråer ett gemensamt initiativ för att bidra till FNs globala mål för en bättre värld.