CommToTalk Planet: Hur kan ni mäta växthusgasutsläpp från medieköp?
Vad handlar det om?
Ad Net Zero (ANZ) har publicerat den första versionen av sitt Global Media Sustainability Framework – ett frivilligt och holistiskt ramverk byggt på branschens bästa praxis för att hjälpa annonsörer, mediebyråer, medieutgivare, medieförmedlare och specialister inom hållbarhet med deras tillvägagångssätt för data-, mätnings- och rapporteringsutmaningar för medieköp.
Syftet är att förbättra konsekvent, jämförbar mätning av växthusgasutsläpp från digitala, tv-, tryck-, ljud-, utomhus- och biokanaler.
I denna CommToTalk kommer Alex d’Albertanson från Ad Net Zero-teamet att berätta om arbetet som gjorts med ramverket och hur hållbara medieköp kan göras med hjälp av Global Media Sustainability Framework.
OBS! Webinariet hålls på engelska.
Du kommer att lära dig:
- Hållbarhetsutmaningen för reklambranschen
- Vad är GMSF-ramverket?
- Vad har lanserats, vad arbetar man med nu?
- Vad kan annonsörer, mediebyråer och utgivare i Sverige göra redan nu för att förbereda sig?
Om AdNetZero
Ad Net Zero är ett branschinitiativ som lanserades 2020 i Storbritannien med målet att minska och så småningom eliminera koldioxidutsläppen från reklam- och kommunikationsbranschen. Initiativet har nu blivit globalt.
https://adnetzero.com/
Kostnadsfritt för medlemmar till BO’s inom CommToAct initiativet