Vinnare Young Lions
Sveriges Kommunikationsbyråer har arrangerat den svenska uttagningen till Young Lions i över 15 år. Här kan du se vilka som har vunnit senaste 10 åren!
2023
Digitalt: Daga Simonsson & Julia Holtback Yeter från Forsman & Bodenfors
Film: Joel Ängeby & Max Lander från Parapix
PR: Adrian Dimle & Viktor Sommer från ATG Inhouse & Prime
Media: Julia Staberg & Frida Söderberg från BCW
2022
Digitalt: Folke Kühlhorn och Henrik Billing på Åkestam Holst NoA
PR: Jonas Eriksson och Johanna Lindberg på Abby World
Media: Johan Brishammar och Mathias Gedda på Publicis
Film: Axel Bringel och Joel Hördegård på BCW respektive Frilans
2021
Design: Axel Livjin Carlman och Louise Adolfsson på Seventy Agency
Digitalt: Stina Olsson och Nathalie Wågström, Blomquist Communication
PR: Matilda Hansson och Johanna Andersson på The Amazing Society
2020
Design: Paola Alonso Chapel och Mathilda Helenasdotter, Priority
Bidragsnamn: :PART
Digitalt: Fjodor Brandt och Fredrik Sevandersson, We are More
Bidragsnamn: Open Brief
PR: Sofia Gustafsson och Maja Stampe, Garbergs
Bidragsnamn: A Ticket to Creativity
2019
Design: Tobias Rehnvall & William Sörqvist, Designkontoret Silver.
Bidragsnamn: Identitet STROKE-riksförbundet
Digitalt: Samuel Skwarski & Erik Filén, Volontaire.
Bidragsnamn: Counter-Stroke
PR: Vera Tornberg & Felicia Bik, Digital People.
Bidragnamn: Från osynlig till självklar
2018
Design: Lukas Klepke, Bombayworks & Andreas Johansson, Tills.
Bidragsnamn: Medveten konsumtion – ny grafisk identitet 2018
Digital: Claudia Cavalli, TBWA Stockholm & August Laustsen, Round & Round
Bidragsnamn: A Second Thought
PR: Felix Jörneman & Felix Gerlam, Produktionsbolaget/Borg & Owilli
Bidragsnamn: Arvsklappen
2017
Design: Victor Lund och Sara Eriksson, Strateg
Bidrag: Djurens hjältar
Print: Nina Friman och Therése Bohlén-Kinn, Welcom
Bidrag: Syns du inte finns du inte – Djurskyddet Sverige 2017
PR: Didrik Persson & Katharina Sand, Wenderfalck
Bidrag: Finkatter
2016
Design: Tobias Rehnvall och Ida Sjöstrand, Silver
Bidrag: Grafisk identitet Fältbiologerna 2016
Cyber: Fanny Svensson och Alexander Rehnby, Saatchi & Saatchi
Bidrag: @klimatet – Naturens röst i miljödebatten
PR: Johanna Johansson och Erik Ström, Round and Round
Bidrag: Märkt för livet
2015
Design: Kim Dion-Laplante och Ermir Peci, Essen International
Bidrag: Diabetesförbundet 2015
Cyber: Samuel Skwarski och Anders Pålsson, JMW Kommunikation
Bidrag: Diabetesfadder
PR: Joseph Borenstein och Linnéa Rinäs, Cohn & Wolfe
Bidrag: Blodsockerfallet
Print: Fanny Svensson och Alexander Rehnby, Saatchi&Saatchi
Bidrag: Sockerhotet
2014
Design: Danny Jian och Tobias Eriksson, Essen International
Bidrag: Right to move
PR: Joseph Borenstein och Linnéa Rinäs, Cohn & Wolfe
Bidrag: Vardagshindret
Media: Anton Ström, Scholz & Friends Stockholm och Mathias Björkheim (fd Svensson), Doe Blomberg Gottberg
Bidrag: Man mot man med Mats
Print: Frida Siversen Ljung och Nayeli Kremb, TBWA
Bidrag: Drömmen
Cyber: Ulrika Karlberg och Viktor Brittsjö, Forsman Bodenfors
Bidrag: En krånglig väg
2013
Media: Desiré Engström och Jeremy Phang, Lowe Brindfors
Bidragsnamn: Man är inte vad man heter
Print: André Persson och Martin Baude från TBWA
Bidragsnamn: Ingen människa föds ond
Cyber: Adam Gäfvert från King och Arvid Nittve från Le Bureau
Bidragsnamn: Jan Björklunds första tweet
2012
Cyber: Christofer Weider, frilans och Gustav Johansson, The Fan Club
Bidrag: Nya Simborgarmärket
Print: Martina Magorin Borg, Dorian Mabb och Ludvig Ehrenstråhle, McCann Stockholm
Bidrag: Det finns för få borgare
Media: Nils Westgårdh och Herman Vieweg, Academy of Art University
Bidrag: Swimmers Lounge
2011
Media: Gustav Johansson och Tomas Nilsson – Markus Reklambyrå
Bidrag: Thinkstock Portfolios
Print: Viktor Jacobsson och Andreas Ekelund – Berghs School of Communication
Bidrag: Thinkstock Make your own image
Cyber/Integrated: Carl Fredrik Jannerfeldt, BBDO och Alfred Malmros, Anomaly
Bidrag: Thinkstock Good Thinking