Youtube Creative Spotlight (Sthlm)
Välkommen till 2024 års första Creative Spotlight med Youtube. Onsdagen den 10:e april kommer vi att fokusera på YouTube Shorts.
Världen har omfamnat korta vertikala videor enormt de senaste åren. Över enheter, länder och åldersgrupper har ”shorts” blivit otroligt populära – faktiskt snittar YouTube Shorts nu över 70 miljarder dagliga visningar. Och antalet YouTube-kanaler som laddar upp shorts har ökat med 50 % år efter år.
Ökningen av tittare som gillar korta videor har förstås inte gått marknadsförare förbi. Flera modiga annonsörer har redan testat vattnet med Shorts… men många frågor om hur ett riktigt bra kortformat ska skapas återstår.
För att hjälpa till att svara på den här frågan har Google Creative Works genomfört en omfattande analys av mer än 2 400 YouTube Shorts-annonser för att bättre förstå hur man skapar effektiva ”shorts”. I denna Creative Spotlight-session delar vi med oss av våra insikter, så att du får färska kreativa riktlinjer för att skapa ännu bättre YouTube Shorts.
08.30 – 10.00 CET (registrering och kaffe börjar 08.30, sessionen börjar 09.00)
Hoppas vi ses för en inspirerande Creative Spotlight. Under tiden… njut av att titta på några engagerande och galna shorts 🙂