Webinar: Strategisk hållbarhet
Hur kan vi tänka strategiskt kring hållbarhet inom marknadsföring, kommunikation och media?
Från 2025 och framåt kommer samtliga företag inom EU att omfattas av hårdare krav på hållbarhetsrapportering genom direktivet CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive). Till exempel kommer krav på rapportering av klimatpåverkan att ställas.
Det här ställer krav på hur vi strategiskt tänker kring hållbarhet och klimatutsläpp inom marknadsföring, media och kommunikation.
Komm är en av initiativtagarna bakom branschinitiativet CommToAct, som nu lanserar en webinarieserie om hur vi kan samverka för att skapa affärsnytta på ett mer hållbart sätt.
Innehåll:
- Hur ser nuläget ut – regleringar och kommersiella trender
- CSRD och Scope3 – vad innebär det för branschen?
- Panel samtal – vart börjar man och hur gör andra?
Medverkande:
- Gabrielle Persson CPO, SeenThis
- Karin Grohman, Verksamhetsansvarig, CommToAct
- Lisa Blom, Google
- Björn Vilson, GroupM
- Johanna Nyberg, Tele2
- Lisa Carnbrand från Tele2
Avsnittet har spelas in och finns nu tillgängligt här.
Kommande webinarium:
Vad är CommToAct?
CommToAct är ett initiativ som förenar aktörer inom marknadsföring och kommunikation i Sverige, med syftet att göra branschen mer hållbar. Genom att skapa en mötesplats för kunskapsutbyte och bästa praxis, sätter CommToAct tydliga mål för att minska klimatpåverkan och främja social hållbarhet. Initiativet erbjuder verktyg och riktlinjer för att hjälpa företag mäta och reducera sin miljöpåverkan. Dessutom påverkar CommToAct beslutsfattare genom att samla branschens röster. Initiativet består av två delar: “Planet”, som fokuserar på miljöaspekter, och “People”, som betonar social hållbarhet, inkludering och mångfald.