ARU – Distans kursstart
Att hitta kreativa lösningar som går i linje med strategin är en sak – men att vara säker på att man håller sig inom ramarna för vad som är tillåtet är något helt annat. På den här kursen får du lära dig om marknadsföringslagen, tryckfrihet, etik och annat som en ansvarig reklamutgivare behöver kunna.
Datum:
Anmäl dig & läs mer på: www.berghs.com
Kursdatum
Startseminarium på plats fysiskt på Berghs 15/3 kl. 12.00-16.00. Tentamen på plats fysiskt på Berghs 2/6 kl. 09.00-12.00. Däremellan läser du kursen via vår lärplattform Canvas. Lärarledda zoommöten fredagar 10.00-11.00. Inspelade föreläsningar/teman. Egna studietimmar: 10 per vecka
Kursinnehåll
- Marknads- och konkurrensrätt i ett EU-perspektiv
- Juridik och etik i marknadskommunikation
- Tryckfrihet och medierätt
- Marknadsföringslagen i praktisk tillämpning
- Specialregler för vissa varor och tjänster
- Säljfrämjande åtgärder, mutor i marknadsföring
- Prisinformation
- Namn och bild i reklam
- Upphovsrätt och avtalsrätt
- Varumärkesrätt och internetjuridik
- Praktikfallsövningar – så arbetar en ARU
Vad kostar kursen?
40% rabatt på kursavgiften lämnas till Sveriges Kommunikationsbyråers medlemmar. Ange medlemsskap i samband med bekräftelse av din plats.
Studieavgift inkl. moms: 36 250 kronor
(Med medlemsrabatt 21 750 kronor).
Studieavgift exkl. moms: 29 000 kronor
(Med medlemsrabatt 17 400 kronor).
Tillkommande kostnader: Kurslitteratur/JP Marknadsnet 2 000 kr exkl. moms