CommToAct People: SPONSRING OCH HÅLLBARHET I EN CSRD-DRIVEN VÄRLD
I ljuset av EU:s nya CSRD-regler ställs nya krav – men ges också möjligheteratt skapa mervärdenför både företag och samhälle. Här har genuina partnerskap med en hållbarhetsaspekt en viktig roll att fylla. Samtidigt somEU ageraroch kräver mer noggrann rapportering kring företagens hållbarhetsarbete, accepterar medvetna konsumenter och medarbetare inte längre ett inaktivt förhållningssätt. De menar attföretagen bär ett stort ansvar för att förbättra samhället.
Välkomna till en inspirerande morgon om hur hållbarhet, sponsring och samhällsengagemang tillsammans kan bli centrala delar av ett strategiskt arbete med fokus på affärsnytta.
Trendspaningen presenteras av Anders Lindén, VD och Seniorstrateg på Tango Brand Alliance, en byrå som i över 25 år arbetat med sponsring och samhällsengagemang. Anders ger en insikt i det hållbarhetsfokus som växt fram på sponsringsmarknaden och illustrerar med både svenska och internationella exempel.
Vad är CommToAct?
CommToAct är ett initiativ som förenar aktörer inom marknadsföring och kommunikation i Sverige, med syftet att göra branschen mer hållbar. Genom att skapa en mötesplats för kunskapsutbyte och bästa praxis, sätter CommToAct tydliga mål för att minska klimatpåverkan och främja social hållbarhet. Initiativet erbjuder verktyg och riktlinjer för att hjälpa företag mäta och reducera sin miljöpåverkan. Dessutom påverkar CommToAct beslutsfattare genom att samla branschens röster. Initiativet består av två delar: “Planet”, som fokuserar på miljöaspekter, och “People”, som betonar social hållbarhet, inkludering och mångfald.