Roger Hatchuel Student Academy

Roger Hatchuel Student Academy är ett globalt 6-dagars program som pågår under Cannes Lions Festivalen i Frankrike. Programmet är specialutformat för kommunikationsstudenter som närmar sig examen. Sedan 2003 har RHSA inspirerat nästa generations kreativa ledare genom kunskap, rätt verktyg och ett nätverk som gör det möjligt att utforska olika kreativa vägar innan det är dags att lämna studentlivet bakom sig och starta sin karriär inom kommunikationsbranschen.

Att vara en del av Roger Hatchuel Student Academy är en fantastisk möjlighet att få träffa studenter från hela världen, få specialanpassade föreläsningar från några av världens bästa kreatörer, utveckla sig själv och få en förstålse för Branschen globalt.  Handledarna består av några av världens mest framstående branschpersonligheter. 

KOMM är Sveriges representanter för Cannes Lions och har därför möjligheten att nominera kandidater till Roger Hatchuel Student Academy. Cannes Lions tar ett slutgiltigt beslut om en vald student från Sverige som får delta i en klass av ca 40 elever från hela världen.

Deltagare får full tillgång till festivalprogrammet med seminariet, workshops etc. ingår men studenten får bekosta flyg och boende själv (Cannes Lions erbjuder dock ett bra pris på boende nära festivalen).

För att söka ska man:
– Studera reklam, kommunikation, design eller marknadsföring eller liknande
– Prata flytande engelska
– Vara 18-24 år gammal
– Kunna närvara i Cannes under festivalen

Läs Emelina Franzéns inlägg om upplevelser från Roger Hatchuel Academy 2018

Mer information här: https://www.canneslions.com/learn/young-lions/roger-hatchuel-academy

Vid frågor, kontakta Anna Magnberg, anna@komm.se, tel 076 396 83 21