Vinnarna i Young Lions Sweden
Under torsdagskvällen presenterades vinnarna i Young Lions Sweden på Resumébar, Josefinas.Tre lag får representera Sverige i Young Lions i Cannes. Kategorierna som belönades var media, print och cyber/integrated.
De tre vinnarteamen i den svenska uttagningen är Gustav Johansson, Tomas Nilsson, Viktor Jacobsson, Andreas Ekelund, Carl Fredrik Jannerfeldt och Alfred Malmros.
Grattis till alla vinnare och stort tack till våra samarbetspartners Resumé och Getty Images.
Läs mer på http://resume.se/nyheter/2011/05/19/vinnarna-i-young-lions-swe/
Hur påverkas Sverigebilden utomlands med hjälp av de kreativa näringarna och särskilt utav reklam-/kommunikationsindustrins starka avtryck de senaste åren?
Det och en mängd andra frågor diskuterade vi igår med Per Schlingmann, representanter från UD och Svenska Institutet.
Och avslutningsvis fick vi också med oss en tydlig hemläxa från Annika Rembe, Generaldirektör på Svenska Institutet. Ge mig ett presskit med adekvata siffror!
Så, med dom orden kommer vi inom kort återkomma med en undersökning som kan ligga till grund för en sån analys.
Läs gärna mer om det här i Resumés utmärkta artikel.
Guldäggsvinnare 1961-2011
Årets Guldäggsbok kommer att innehålla någonting utöver det vanliga. 50 år av Guläggsvinnare tillsammans med jurys har samlats in från gamla Guldäggsböcker och finns nu i vårtregister. Vi vill såklart att det ska bli rätt och ber därför om er hjälp att korrekturläsa. Följ bara länken nedan!
Vill du korrigera något namn så skriv i kommentarsfältet för respektive decennium. Ange alltid årtal, uppdragsgivare och gärna bidragsnamn följt av din ändring.
Observera att vi inte lägger till något nytt namn i arbetsgruppen då vi utgått från Guldäggsböckerna.
Till Guldäggsvinnarna:
Idag var vi från Utbildningskommittéen och träffade Maria Frostling-Henningsson Assisterande Professor i Marknadsföring och PR på Stockholms Universitet.
Ordförande Petronella Panérus kommer rapportera mer om det här senareochframförallt på årsmötet men i korthet handlade mötet om hur förbundetsmedlemmartillsammans med universitet ska utbilda världens bästa kommunikatörer iframtiden.
Hur kan vi på förbundet stötta eleverna inom marknadsföring framöver; uppslagenvar många; exempelvis genom att erbjuda riktigt bra och nyttiga praktikplatser (somfaktiskt är studiemedelsberättigade) eller se över en föreläsar-fond ska se ut så att vi får hit de allra bästa internationella föreläsarna? Och tänk om vi skulle anordnaForskardagar ihop, ge konkreta uppslag till ämnen i uppsatser, eller startautbildningsråd tillsammans. Svårare än så behöver ju inte starten mot målet vara.
Tillsammans bestämmer vi hur kompetensen bör se ut hos de elever som tar sinexamen framöver, och garanterat det år som vi har som vision. År 2020.