Ukrainian Creative Stories 2022 – ett stöd för Ukrainas reklambyråer
När kriget kom till Ukraina upphörde nästan allt arbete inom reklambranschen. De största aktörerna inom reklam- och kommunikationsbranchen i Ukraina och Polen, All-Ukrainian Advertising Coalition och SAR Marketing Communication Association startade därför projektet – Ukrainian Creative Stories – för att stödja den ukrainska reklambranschen.
Många människor behöver idag stöd och ekonomisk hjälp i Ukraina. Den ukrainska presidenten och regeringen uppmanar därför företag att, där det är möjligt, fortsätta arbeta. Tyvärr är reserverna för de ukrainska byråerna inte oändliga och många företag är redan på gränsen till att försvinna och många tvingas att avskeda anställda.
Därför initierades projektet Ukranian Creative Stories. UCS-projektet presenteras av tävlingsprogrammet för Kyiv International Advertising Festival, som är Ukrainas främsta reklamfestival. Alla intäkter från bidragen som skickats in av internationella byråer kommer att doneras till ukrainska byråer.
KIAF är öppet för alla byråer, organisationer och enskilda kreatörer som är verksamma inom reklam, produktion, media, PR, design och kreativa industrier över hela världen, inklusive annonsörer, medieföretag etc. Festivalen är internationell, bidrag tas emot från deltagare från alla länder i världen.
I fredstid innebar att ansöka till Kyiv International Advertising Festival att tävla för att vinna. I dagens läge, i krigstid, innebär det att stödja Ukrainas kreativa industri.
Tävlingen är öppen för anmälan fram till den 20 maj här: https://creative-stories.com.ua/en