Nio svenska juryplatser i årets Eurobest

Under november går årets upplaga av kommunikationstävlingen Eurobest av stapeln i London. Tävlingen belönar årets bästa europeiska reklam. Sverige har i år, likt föregående år, nio personer i juryn som skall utse årets mest kreativa och effektiva kampanjer.

Här är de svenska juryplatserna:

Innovation and Creative Data (ordförande): Mathias Wikström, Executive Creative Director, RBK

Film Craft: Kim Buisson, Executive Producer, Aspekt

Brand Experience and Creative eCommerce: Karl Risenfors, Art Director, Forsman & Bodenfors

Outdoor and Direct: Adam Gäfvert, Art Director, KING

Design and Industry Craft: Sara Hildén – Bengtsson, Creative Director and Partner, Open studio

Entertainment: Max Hultberg, Art Director, INGO

Film, Print and Publishing, Radio and Audio: Hugo Wallmo, Art Director, Åkestam Holst

Media: Martin Hugosson, CEO, GroupM Sweden

PR: Charlotte Henriksson, Seniorkonsult, Gullers Grupp

– Det är både hedrande och spännande att få representera Sverige i Eurobest och därtill som ordförande i Innovation och Creative Data som är en extremt intressant kategori. Jag hoppas att Sverige precis som tidigare står sig väl i en sjukt tuff konkurrens, säger Mathias Wikström, RBK.

Vinnarna presenteras den 9 december.