Nio svenska juryplatser i årets Eurobest
Under november går årets upplaga av kommunikationstävlingen Eurobest av stapeln i London. Tävlingen belönar årets bästa europeiska reklam. Sverige har i år, likt föregående år, nio personer i juryn som skall utse årets mest kreativa och effektiva kampanjer.
Här är de svenska juryplatserna:
Innovation and Creative Data (ordförande): Mathias Wikström, Executive Creative Director, RBK
Film Craft: Kim Buisson, Executive Producer, Aspekt
Brand Experience and Creative eCommerce: Karl Risenfors, Art Director, Forsman & Bodenfors
Outdoor and Direct: Adam Gäfvert, Art Director, KING
Design and Industry Craft: Sara Hildén – Bengtsson, Creative Director and Partner, Open studio
Entertainment: Max Hultberg, Art Director, INGO
Film, Print and Publishing, Radio and Audio: Hugo Wallmo, Art Director, Åkestam Holst
Media: Martin Hugosson, CEO, GroupM Sweden
PR: Charlotte Henriksson, Seniorkonsult, Gullers Grupp
– Det är både hedrande och spännande att få representera Sverige i Eurobest och därtill som ordförande i Innovation och Creative Data som är en extremt intressant kategori. Jag hoppas att Sverige precis som tidigare står sig väl i en sjukt tuff konkurrens, säger Mathias Wikström, RBK.
Vinnarna presenteras den 9 december.