Prisregn över svenska byråer i Eurobest

Eurobest, Europas ledande kreativitetsfestival som i år hölls i Rom, avslutades med prisregn över svenska byråer och uppdragsgivare. Totalt 56 vinster delades ut, varav 4 Grand Prix och 2 guld till INGO och ”The Swedish Number” för Svenska Turistföreningen, 1 guld till Forsman & Bodenfors ”Look Whos driving” för Volvo Trucks och 1 guld till INGO ”Le Bon” för Lidl. Därutöver är INGO ”Agency of the year”.  Ett stort grattis till alla vinnare från ett stolt förbund!

Totalt 10 svenskar satt i juryn och Sverige tog även plats på Eurobest föredragsscen.

Lästips: Sedir Ajeenah om sina betraktelser från juryrummet

img_0915

Maja Bredberg, Forsman & Bodenfors tar emot Guld i kategori Film.

img_0907

INGO tar emot Grand Prix i Direct.

img_0868

David Orlic, Maja Bredberg och Lamin Sonko höll föredrag om projektet Stockholm Open.

img_0849

Ted Mellström, Forsman & Bodenfors talade på temat ’Vem behöver creative directors?’.