SPELLAGEN – ETT ÅR SENARE

Välkommen på frukostseminarium den 29 januari 
Spellagen – Ett år senare – post ninja casino-domen

Domen mot Ninja Casino (från nov 2019) är det första avgörandet som rör måttfullhetskravet vid marknadsföring av spel. Domen ger alltså viss vägledning för var gränserna går för måttfull marknadsföring enligt den nya Spellagen, som trädde i kraft 1 januari 2019.

Under frukostseminariet går förbundsjurist Christina Nylander igenom domen och vilka slutsatser som kan dras gällande vad man får och inte får göra vid marknadsföring av spel. Därtill tittar vi på lite ny praxis från Reklamombudsmannens Opinionsnämnd. Och även för er som i dag inte har spelbolag som uppdragsgivare kan det vara av intresse att ta del av vad som nu gäller för reklam- och marknadsföringslotterier enligt den nya Spellagen, slopat sloganslaveri osv. Vad gäller på Facebook och på Instagram när likes är valutan för att delta i en utlottning mm.

Datum: 29 jan
Tid: 09:00-10.00 (frukost serveras från 08:30)
Plats: KOMM, Sveavägen 32, 5 tr, Stockholm

Till anmälan och mer information

OBS! Seminariet är kostnadsfritt och endast för medlemmar, eventuell avanmälan måste göras senast 2 dagar innan seminarietillfället, i annat fall faktureras 250 kronor exklusive moms.