Seminarium om social content marketing

  • OBS! Detta evenemang har genomförts och går inte längre att anmäla sig till.

Välkommen till ett frukostseminarium med KOMM i samarbete med KNTNT. Hör Niklas Myhr, känd som ”The Social Media Professor”, berätta hur sociala medier och content marketing hänger ihop. Medverkar i programmet gör också Thomas Barregren, medgrundare och vd på KNTNT, som presenterar forskning kring hur du övertygar om att content marketing fungerar.

PROGRAM:
07:00 – 07:30 Registrering, frukost och mingel.
07:30 – 08:30 Seminarium

07:30 – 07:50
Talare: Thomas Barregren, medgrundare av och vd KNTNT, som hjälper ledningsgrupper i frågor som rör marknadskommunikation och marknadsförare med metoder och verktyg för content marketing. Thomas har arbetat med strategi och content management sedan 2004 och har anlitats som talare på Webbdagarna, Stockholm Media Week, Wednesday Content Marketing Day, DI:s Gasellträff med flera konferenser. Är medförfattare till boken Content marketing – Värdeskapande marknadskommunikation.

Innehåll: Svaret finns i forskningen: hur du övertygar någon att content marketing fungerar.
Att trycka ut innehåll är inte content marketing. Det spelar ingen roll hur bra det är. På lång sikt, förorenar det bara. Rätt genomförd content marketing däremot, kommer att öka målgruppens vilja att acceptera och agera på säljbudskap, vilket i sin tur minskar kostnaden för marknadsföring och ökar försäljningen. I denna presentationen kommer Thomas att presentera forskning som stödjer dessa djärva påståenden. Lär dig hur du övertygar någon att content marketing fungerar.

07:50 – 08:30
Talare: Niklas Myhr, känd som ”The Social Media Professor”. Undervisar MBA-studenter vid Chapman University i Kalifornien i marknadsföring på internet och i sociala medier. Är en uppskattad internationell talare, uppmärksammad av bland andra BBC, The Washington Post, USA Today, The Prague Post, Huffington Post, SVT och TV4.

Innehåll: Social content marketing
Hur hänger sociala medier och content marketing ihop? Hur kan sociala medier hjälpa företag att identifiera innehållsbehov? Vilka former av content genererar leads? Hur kan företag få innehåll att spridas viralt? Kan användargenererat innehåll användas av dig? Vad ska man mäta när man utvärderar den roll sociala medier spelar i din content marketing? Det är några av de spännande frågor som Niklas Myhr kommer att ta upp i sin frukostföreläsning.


Datum:
 Måndag 13 juni kl 7.00-8.30
Plats: Berghs School of Communication, Sveavägen 32, Stockholm
FULLSATT. Mejla till info@komm.se för väntelista.

P.S. För de medlemmar som vill gå på Content Marketing Master Class som följer direkt efter frukostmötet erbjuds 500 kronor rabattom rabattkoden KOMM16 anges.