Seminarium om lönsamma bolag & välmående medarbetare i Sthlm
Lönsamma bolag byggs av hållbara välmående medarbetare
Vad kan vi som arbetsgivare göra mer för våra medarbetares hälsa, välmående och stressbalansering?
Många i branschen upplever att medarbetarna inte alltid tar hand om sig på det sätt man önskar, återhämtar sig när de är lediga eller kör sig själva för hårt. Det kan bli både smärtsamt och dyrt. Visste du att vi bland annat blir sämre på kreativitet och problemlösningsförmåga vid negativt stresspåslag? Och att en sjukdag kostar ungefär 2500kr och en utbränd medarbetare ca 400 000kr för arbetsgivaren?
Sjukskrivningarna ökar lavinartat i Sverige, 70% på 5 år varav 95% är stressrelaterade, och enligt Arbetsmiljöverket har småföretagare inom kommunikationsbranschen mycket att jobba på.
KOMM driver frågor om hållbarhet i branschen på flera sätt och inom den personliga hållbarheten finns det saker vi kan göra. Proaktivitet lönar sig, investera i hälsa på arbetsplatsen och få upp till 12 gånger pengarna tillbaka enligt Europeiska Arbetsmiljöbyrån. Men hur och vad kan fungera för oss? Det vill vi prata med dig om som också är eller vill vara engagerad i de här frågorna.
Förbundet bjuder tillsammans med Malin Ingevall in till en frukost för att ge tips och råd och där vi kan diskutera möjligheter vad vi som arbetsgivare kan göra.
Datum: 20 sep
Tid: 8.30-10.00. Frukost från 8.30, seminariet startar 8.45.
Plats: KOMM, Sveavägen 32, 5 tr, Stockholm
Anmäl dig här (endast 15 platser, först till kvarn)
Om föreläsaren
Malin Ingevall är idag entreprenör, konsult och har erfarenhet från rollen som VD för digitalbyrå, projektledare, program- och kursansvarig på Berghs SoC samt styrelseledamot. Idag ligger fokus mycket på att stärka individers Personliga Hållbarhet genom workshops, utbildningar och inspiration. Hon utgår från ett helhetstänk och menar att arbetsgivaren kan göra mycket och att individen har ett ansvar som hen måste vilja ta.
Har du frågor eller funderingar så tveka inte att kontakta malin@ingevall.net direkt.