Seminarium om Influencer marketing i Skellefteå
KOMM & Influencers of Sweden (tidigare Better Bloggers) bjuder in till seminarium om influencer marketing
Förbundets uppdrag är att spana, informera och förbereda medlemmarna. I det uppdraget kikar vi nu på framtidens mediekanaler. Att vi lever i en snabbt föränderlig värld är ingen överdrift och i branschpress berättar mediehus hur det påverkar deras annonsaffär.
När vi själva definierar mediekanaler pratar vi om 1. Egna, 2. Köpta och 3. Förtjänade, men vi vill nu addera ytterligare en, nämligen 4. Dirigerade. Byråerna blir dirigent emellan influencers och varumärken med allt vad det innebär från varumärkesstrategi-vård i briefen, uppföljning till avstämning av ARU-krav.
Efter stopp i Uppsala och Göteborg fortsätter nu turnén på temat influencer marketing till Skellefteå där KOMM tillsammans med Influencers of Sweden (tidigare Better Bloggers) bjuder in till panelsamtal och mingel. På plats får profiler och byråer tillfälle att mötas samt att vi för samtal om professionalisering och annonsmärkning samt diskuterar hur man kan optimera samarbetet mellan byrå, influencer och varumärken. Vi visar också exempel på lyckade case.
Seminariet leds av Jessica Bjurström, vd KOMM och paneldeltagare är Ruby Jankkila, influencer marketing strateg, Linda Hörnfeldt, grundare Influencers of Sweden.
Seminariet flyttas fram. Vi återkommer med nytt datum.