Seminarium. Den kreativa revolutionens födelse

  • OBS! Detta evenemang har genomförts och går inte längre att anmäla sig till.

VERKLIGHETENS MAD MEN.

NU PÅ NORRMALMSTORG.

KOMM bjuder in till en utställning som visar en av världens mest kända reklamkampanjer, Volkswagen Beetle, och ett flertal andra klassiska och prisbelönta kampanjer.

Många har följt TV-serien Mad Men, men bara vi i branschen vet att under samma tidsperiod skapades reklam i New York som var helt banbrytande. Intelligent, mänsklig och ofta humorfylld. Vi talar idag om den kreativa revolutionen. Från den 3-13 juni kommer utställningen ”Verklighetens Mad Men” att visas på Volkswagen Showroom, Hamngatan 13.

1. Specialvisning för medlemmar i KOMM
David Orlic, medgrundare och vice vd på Volontaire i samtal med förbundets VD Jessica Bjurström om nuet och framtiden som man kanske skulle kunna kalla för den kreativa evolutionen.
Därefter guidar DDB veteranen Claes Bergquist oss genom utställningen och berättar om de annonser och filmer som valts ut av MOMA i New York och Musée de la Publicité i Paris (en del av Louvren). För vem: endast medlemmar i KOMM (max 2 personer per byrå).
Datum: 8/6
Tid: kl. 13-14.30
Pris: Kostnadsfritt
Vi bjuder på lätt lunch.
Till anmälan>>

2. Seminarium: Volkswagen Beetle.
Världens mest betydelsefulla reklamkampanj. Claes berättar om bakgrunden, visar ett 70-tal annonser och filmer plus unika intervjuer med kreatörerna. För vem: branschen.
Datum: 9/6
Tid: kl.15.30-17.30
Pris: Medlemmar 1200 kr exkl moms. Icke-medlemmar 1500 kr exkl moms.
Till anmälan>>

3. Seminarium: The Creative Revolution. INSTÄLLT.

Båda föreläsningarna ca. 2 timmar med kaffepaus. Anmäl dig snarast till seminarierna. Endast 25 platser i VW:s konferensrum.

KOMM i samarbete med CBC CREATIVE HISTORY