Influencing marketing seminarium

  • OBS! Detta evenemang har genomförts och går inte längre att anmäla sig till.

KOMM bjuder in till seminarium om influencing marketing 

Förbundets uppdrag är att spana, informera och förbereda medlemmarna. I det uppdraget kikar vi nu på framtidens mediekanaler. Att vi lever i en snabbt föränderlig värld är ingen överdrift och i branschpress berättar mediehus hur det påverkar deras annonsaffär.

När vi själva definierar mediekanaler pratar vi om 1. Egna, 2. Köpta och 3. Förtjänade, men vi vill nu addera ytterligare en, nämligen 4. Dirigerade. Byråerna blir dirigent emellan influencers och varumärken med allt vad det innebär från varumärkesstrategi-vård i briefen, uppföljning till avstämning av ARU-krav.

KOMM bjuder in till ett lunch-seminarium där vi pratar om influencing marketing och hur man som byrå kan samarbeta med influencers. Under lunchen tar vi bl a. upp frågor kring hur och var din byrå hittar rätt influencer och vilka riktlinjer som finns samt visar exempel på lyckade samarbeten.

Seminariet leds av Jessica Bjurström, vd KOMM och gästföreläsare är Ruby Jankkila, influencing marketing strateg och Mose Haregot, delägare i influencernätverket We are Cube.

Datum: 10/10
Tid: 12.00- 13.30
Plats: Matador – Salagatan 16 A, Uppsala
Mejla till info@komm.se för anmälan.

Vi bjuder på lunch.

PS. Kika gärna in på vår samlingsajt om influencing marketing där du redan idag kan ta del av mallar, rekommendationer och få inspiration. www.influencerconduct.se