ICORIA
29-30 juni är Centrum för konsumentmarknadsföring vid Handelshögskolan värd för en
internationell forskarkonferens om marknadskommunikation. Under två dagar kommer
100 forskningspapper om konsumentbeteende, varumärken och marknadskommunikation
presenteras och diskuteras.
Bland konferensdeltagarna finns:
Amna Kirmani, pionjär vad gäller reklamens signaleffekter.
Cristel Antonia Russell, ledande forskare vad gäller hybridmarknadsföring.
John Rossiter & Larry Percy, skapare av Rossiter & Percy-matrisen.
Robert Heath, ofta citerad i svenska branschbloggar för sin forskning kring emotionell påverkan.
Scott Koslow, expert på kreativitet och relationen reklambyrå-kund.
Några highlights ur programmet:
29 juni
Keynote: Amna Kirmani om ”The Changing Roles of Advertising” (kl 09.00).
WARC demonstrerar sin databas som bland annat legat till grund för Binet and Fields rapporter (12.20-12.50).
"We know you", 5 forskningspapper om effekterna av personalisering (kl 15.00).
30 juni
"Stand by me", 4 forskningspapper om varumärkeslojalitet under förändring (kl. 09.30).
Keynote: Gustav Martner om ”The Changing Roles of Advertising” (kl. 13.20).
"This is how we do it…", 4 forskningspapper om reklambranschens arbetssätt (kl. 14.00).
Det här är första gången som en ledande vetenskaplig konferens inom marknadskommunikation
äger rum i Sverige. Vi vill ta tillfället i akt och använda konferensen för att öka samverkan mellan
forskning och praktik när det gäller kunskap om marknadskommunikation. I samarbete med Komm
erbjuder vi därför praktiker att delta i konferensen.
Pris: 500 kr (inkl. moms)/dag. I priset ingår fika/lunch.
Erbjudandet gäller till och med tisdag 26 juni.
För ett detaljerat program se konferensens websida: ICORIA