DEN HÅLLBARA BYRÅN: Inkluderande kommunikation som strategi
För att kunna bibehålla en ökad tillväxt behöver företag och byråer representeras av de perspektiven de vill inkludera i sin kommunikation. Därför kommer KOMM med en serie digitala föreläsningar där vi dyker ned i rad olika ämnen som berör inkludering och representation. Under ett flertal tisdagar under hösten kommer vi att få träffa internationella och nationella kommunikatörer och initiativtagare som utbildar, inspirerar och ger konkreta råd och tips på hur kommunikationsbranschen kan och bör bli mer inkluderande och representativ, och samtidigt locka nya talanger med nya perspektiv.
Adidas har länge varit ett av dom stora globala varumärken som tidigt jobbat med inkluderande kommunikation från ett affärsmässigt perspektiv.
I den här föreläsningen kommer ni få ta del av ett specifikt case från Running-kategorin som är baserad på kampanjen FASTER THAN som lanserades i början av 2020 i samband med lanseringen av den nya löparskon SL20.
Föreläsningen kommer ge inblick i hur man utformade ett inkluderade koncept baserad på konsumentinsikter och hur man strategiskt jobbade med målgruppsdata och media för att ta ut konceptet till konsument.
Föreläsare: Redwaan Hossain, Brand Communication Manager – Running på Adidas
Datum: 10 november
Tid: kl. 09.00 – 10.00
Var: Verktyget Zoom.
Hade du inte möjlighet att titta live? Ingen fara, du hittar hela föreläsningen här.