DEN HÅLLBARA BYRÅN: Inclusion is the key
För att kunna bibehålla en ökad tillväxt behöver företag och byråer representeras av de perspektiven de vill inkludera i sin kommunikation. Därför kommer KOMM med en serie digitala föreläsningar där vi dyker ned i rad olika ämnen som berör inkludering och representation. Under ett flertal tisdagar under hösten kommer vi att få träffa internationella och nationella kommunikatörer och initiativtagare som utbildar, inspirerar och ger konkreta råd och tips på hur kommunikationsbranschen kan och bör bli mer inkluderande och representativ, och samtidigt locka nya talanger med nya perspektiv.
Visste du att 26% av alla som bor i Sverige har sitt ursprung i ett annat land?
Ändå utformas oftast kommunikation för de människor man tycker är normen, de man har en igenkänning till. Det betyder att man skapar inkluderande kommunikation först när man har en arbetsplats med en bred representation som speglar samhället. Fördelarna är otaliga, lönsamheten ökar och varumärket stärks.
Anbara Hussein och Filippa Dahlkild berättar om sin arbetsplats som ett vi är ett exempel på hur kreativiteten flödar när olika perspektiv möts.
Innan Anbara och Filippa berättar talangplattformen All of US kort om sin verksamhet.
Föreläsare: Anbara Hussein & Filippa Dahlkild, Marknadskoordinatorer på KAPI
Datum: 20 oktober
Tid: kl. 09.00 – 10.00
Var: Verktyget Zoom.
Hade du inte möjlighet att titta live? Ingen fara, du hittar hela föreläsningen här.