8 principer för kommunikationseffekt i Jönköping

Välkommen till seminariet där KOMM lanserar Effektprinciperna.

Frågan kring kommunikationens affärseffekt är knappast ny, men högaktuell. Den byrå och marknadschef som inte kan förklara för en ledning eller styrelse hur kommunikationen skapar affärsvärde, får allt svårare att äska, och behålla, budgetpengar. Därför har KOMM tagit fram Effektprinciperna – åtta principer för hur man bör tänka kring, och arbeta med, kommunikationseffekt. Principerna vilar på en bred grund med beprövad, praktisk erfarenhet från branschen samt etablerad och ny forskning och vetenskapliga studier. KOMMs Effektkommitté presenterar principerna i en turné i vår.

Effektprinciperna är utvecklade av KOMM’s Effektkommitté med bred representation från olika delar av branschen under ledning av Dr. Niklas Bondesson, forskare vid Stockholms Universitet samt Head of Science på Evidence Strategy (NoA).

Vi bjuder på frukost och lunch vid träffarna.

TILL ANMÄLAN>

Turnéplan:

Stockholm 

Volvo Studio, Kungsträdgården
30 januari kl 8:30 – 10:00

Stockholm
Volvo Studio, Kungsträdgården
5 februari kl 8:30 – 10:00

Uppsala 
Humanistiska teatern, Thunbergsvägen 3c
14 februari kl 8:00 – 9:30

Luleå
Kulturcentrum Ebeneser, Skomakargatan 23
(tillsammans med Vinter och i samband med Norbotten Media Week)
15 februari kl 8:00 – 10:00

Borås 
Mecka, Åsboholmsgatan 12
14 mars kl 7:30 – 9:00
Arrangeras av Mecka, boka din plats här.

Jönköping
NY Collective, Skolgatan 18
28 mars kl 11:30 – 13:00

Malmö
Garbergs Malmö, Västergatan 18A
28 mars kl 11:30 – 13:00

Gävle
Lundberg & Co, Storgatan 9–11
4 april kl 11:30 – 13:00

Göteborg (FULLSATT – för väntelista vänligen kontakta felicia@komm.se)
Momentum, Kungstorget 7
9 april kl 8:30 – 10:00

Umeå
P5 (Väven), Storgatan 46 A
30 augusti kl 07:45 – 09:15
Arrangeras av Marknadsföreningen Umeå, boka din plats här.