Seminarium: samarbete annonsör och byrå

Samarbetet mellan annonsör och byrå kan ibland vara konstruktivt och berikande, ibland svårt och frustrerande. Enligt Regis Årets Byrå-undersökning funderar var femte annonsör på att byta byrå. Och i dagens komplexa kommunikationslandskap, vilken typ av byrå behöver du – egentligen?

Välkomna till ett seminarium den 23 februari arrangerat av Sveriges Annonsörer som kommer presentera delar av den färska undersökningen Årets Byrå, gjord av Regi Research & Strategi. Efter det kommer byråvalsrådgivare Max Apéria ge konkreta råd och tips på dels hur man kan förbättra sitt befintliga byråsamarbete, dels hur man genomför en professionell upphandling som ska leda till att man hittar rätt samarbetspartner.

PROGRAM:
08:30-09.00 Registrering och frukost
09.00-09:30 ”Därför vill var femte uppdragsgivare byta byrå”
Analys- och undersökningsföretaget Regi har under hösten 2016 genomfört Årets Byrå-undersökning för 17:e året i rad. Ylva Gnosse, senior rådgivare på Regi, berättar om årets undersökning som visar på vilka kriterier som är avgörande för ett lyckat byråsamarbete, men även vad som ligger bakom missnöje och byråbyte. Ylva ger oss också en överblick över trenderna i byråbranschen och branschglidningen, inte minst tack vare digitaliseringen som påverkar det mesta just nu.
09:30-10.00 ”Tio konkreta råd att tänka på för att optimera ditt byråsamarbete.”
Max Apéria hjälper årligen många annonsörer att välja ny byrå. Max tipsar om vad man bör tänka på för att förbättra ett existerande byråsamarbete – och vad man bör tänka på om man ska välja en ny. Representanter från både kund- och byråsidan kommer delta i en diskussion kring dessa frågor.

Datum: Tid: 08:30 – 10:00
Plats: Sveriges Annonsörer, Klara Östra Kyrkogata 2B

Mer info och anmälan på här.